A magyar átlagfizetés megy el egy új autóra havonta
www.vezess.hu - 2014-11-15
2014. november 6. 16:10
Havi 150 ezer forintnál is többe kerülhet egy új, alsóközép-kategóriás autó fenntartása annak, aki parkolóhelyet bérel, cascóval rendelkezik, évi évi tízezret megy.
Havi 150 ezer forintnál is többe kerülhet egy új, alsóközép-kategóriás autó fenntartása annak, aki parkolóhelyet bérel, casco-biztosítással rendelkezik, és éves szinten 10 ezer kilométernyit autózik - áll az Avalon CarSharing elemzésében. A KSH adatai szerint nemzetgazdasági szinten az átlagos - családi kedvezmény nélkül számított - nettó havi kereset 154 100 forint volt 2014 első hét hónapjában.
Az Avalon szerint ehhez képest egy hatmillió forintos vételárú új autó két év használat és 20 ezer kilométer körüli futásteljesítmény után már csak négymillió forintot ér, így csak az amortizáció értéke meghaladja a havi 81 ezer forintot. Átlagos kötelező- és casco-díjjal (együtt évi 140 ezer forint), valamint gépjárműadóval (évi 19 ezer forint), havi 15 ezer forintos parkolási díjjal és éves autópálya-matricával számolva újabb havi 31 500 forint a kiadás. Ehhez hétliteres átlagfogyasztással, 400 forint/literes üzemanyagárral és évi tízezer kilométeres futásteljesítménnyel számolva jön még havi 22 400 forint, a kilométerenkénti 16 forintos átlagos szervizköltséggel kiegészítve jön ki a havi 150 033 forintos ráfordítás. Ezek a költségek azonban drasztikusan csökkenthetők, ha az embernek szüksége van egy autóra, de nem ragaszkodik ahhoz, hogy a tulajdonába is kerüljön.
Ilyen alternatíva lehet a CarSharing, amely ma már egy innovatív, környezetbarát közösségiautó-használatot jelent, amelyben az autó akár félórás időtartamra is igénybe vehető. A CarSharing főként azoknak kínál jelentős költségmegtakarítást, akik leginkább pár órás, városon belüli utakhoz keresnek autót, hiszen évi 6-10 ezer kilométer alatt olcsóbb, mint a saját autó, és rugalmasabb, mint a bérautó.