Bővülő mobilitás-paletta Budapesten - új közösségi autófelvevő pontok nyíltak
www.kozautozzunk.blog.hu - 2014-09-18
2014. szeptember 18. 15:13
Örömmel értesültem, hogy az Avalon CarSharing – Közösségi autó szolgáltatása az egy éves születésnapja alkalmából Budapesten újabb négy állomással bővült.
A bejelentés miatt tartott sajtóreggelin meglepően sok országos média képviselője jelent meg. Az esemény népszerűségét a profi marketing-munkán kívül a BuBi indulása körüli felhajtás is okozhatta, tekintve, hogy a közbringa és a közautó lényegében nagyon hasonlítanak, egymást kiegészítik és erősítik.
A mellékelt sajtóközlemény a következőket írja: „Válaszul a megnövekedett felhasználói igényekre Budapest VI. és VII. kerületében két-két állomással bővíti autópont-hálózatát Magyarország piacvezető közösségi autózást szolgáltató vállalata, az Avalon CarSharing. A közösségi autózás lehetőségét hazánkban meghonosító cég azért döntött újabb belvárosi parkolóhelyek kialakítása mellett, mert – hasonlóan a nyugat-európai nagyvárosok lakosságáéhoz – leginkább az itt élők számára jár előnyökkel a CarSharing rendszer használata a saját tulajdonú autóval szemben.”
Az újonnan nyílt állomások a 6. Kerületben az Opera parkolóban (Zichy Jenő u. 9.), és a Weiner Leó u. 16. Szám alatt, a 7. Kerületben pedig a Holló parkolóban (Holló u. 6.) és az parkolóban (Akácfa u. 12–14.) találhatók meg, mind zárt helyen parkolóházakban.
A sajtótájékoztatón megjelent a BKK két képviselője is, amely nagyon pozitív üzenet, azt mutatja, hogy Budapest közösségi közlekedésének szolgáltatója is komoly mobilitási lehetőségnek tekinti a közösségi autózást.
Az Avalon a közösségi szolgáltatása mellett a céges CarSharinget is folyamatosan fejleszti. A cég ügyvezető igazgatója Sződi János szerint az európai trendekkel ellentétben nálunk a cégek mutattak nagyobb érdeklődést (azok közül is inkább a nagyméretű multicégek), miközben a magán felhasználók kivártak, és a szolgáltatás elindulása után csak egy évvel kezdtek el komolyabban érdeklődni a szolgáltatás iránt – olyannyira, hogy további állomások megnyitása vált lehetővé.
A céges CarSharingnek egyébként érdemes egy külön posztot is szánni, de azért azt el lehet mondani róla, hogy a szolgáltatás leginkább a kulcsos autóval is rendelkező autóflották hatékonyabb és olcsóbb felhasználását teszi lehetővé.
“A vállalati CarSharing népszerűségének oka, hogy az operatív lízinghez képest rugalmasabb, könnyebben felmondható konstrukcióban lehet autóhoz jutni.
Jobban lefedi a felhasználási csúcsokat, és német tapasztalatok szerint egy 10 járműves flottát már 5-6 autóval ki lehet váltani CarSharing rendszerben. Ezenkívül lényegesen egyszerűbbé válik az adminisztráció azzal, hogy minden lehetséges felhasználó kártyát kap, illetve az autókat igény szerint vagy a nyilvános állomásokon, vagy pedig a felhasználó saját telephelyén lehet felvenni.
További érdekesség, hogy a magyar céges felhasználók jóval hosszabb időre foglalnak, és hosszabb utakat tesznek meg, mint például német kollégáik: a hazai átlag (6 óra 47 perc, illetve 83,7 kilométer) mintegy 50%-kal magasabb a németnél mind az időtartam, mind pedig a megtett út hosszát illetően. A céges felhasználók átlagos útja nettó 8871 forintba került az Avalon adatai szerint.”
Bár a Bubi kártyámmal még nem tudok közautót foglalni, de remélhetőleg egy nap még több, magas szintű, integrált szolgáltatás közül válogathatnak majd a városlakók mobilitási igényeik kielégítésük érdekében.
Az első magyarországi carsharing szolgáltatónak pedig további sikereket kívánok abban, hogy a közautózás elterjedjen, valós alternatívát nyújtson a saját autóhasználattal szemben, valamint a városokban egyre magasabb szintű, és színesebb közlekedési szolgáltatási palettáról válogathassanak az utazók.
Mezei Csaba